Sunday 8 January 2017

lepas cuti

seminggu dah balik holiday. holiday malaya jah pun. alhamdulillah puas hati dan bersyukur sangat walaupun rasa sekejap (36 hari) tapi banyak yang allah bagi. allahuakbar. dapat bersama suami. dapat jumpa anak2. dapat jumpa ayah, kawan2 rapat walaupun tak semua tapi sudah cukup puas hati. akhirnya dapat jumpa anak tiri yang dah 10 tahun nak jumpa. suka sangat. orang ni bila kita jumpa mesti kita jatuh sayang. selalu gitu. itulah allah suruh kita silaturahim. dapat jumpa mok na makcik nina yang dah 20 tahun tak jumpa. ni semua tak harap pun tapi allah bagi juga. allahuakbar.
Paling seronok tengok ayah sihat. aku lega juga dia stay dgn cucu dia. ada juga teman dia.

kali ni aku  tak bawa hati balik Ranau. sebab? sebab aku dah decided aku nak pindah. aku nak balik malaya nak stay dekat dengan family dgn suami dgn anak. aku terus jatuh cinta dengan lot rumah di langkawi. hutan tebal sunyi nyamuk sungai jernih dgn anak ikan kecik2 ....nak apa lagi itu mimpi aku.
aku baru perasan aku tak suka modern life. selama ni aku tak faham tapi sekarang aku faham. patutla aku selalu suka suasana kampung banyak pokok rumah tua kambing lembu itik. dari kecik sampai aku tua dah ada anak dara tak lama lagi dapat menantu (insyaallah) minta aku tak berubah. itu-itu juga. tengok movie pun memang suka yang tahun 1800. paling2 pun 1940 ke belakang. suka yg cerita dalam hutan, terpencil. tak berubah aku ni. dari zaman kecik, sekolah pun aku memang agak antisocial. puas hidup sendiri. tak suka orang dan orang pun tak suka aku. itu lah aku pun pilih suami aku yang memang macam aku. yang ni satu aku sangat berasa allah bagi apa yang aku nak.



No comments:

Post a Comment